Tym razem illy robi ukłon w stronę X muzy.
Dostępna właśnie na polskim rynku nowa limitowana edycja filiżanek do
espresso i cappuccino, ozdobiona reprodukcjami plakatów z filmów
mistrza Pedro Almodovara, to prawdziwa uczta dla pasjonatów kawy i
entuzjastów kina.
illy, od kiedy sięgnąć pamięcią, szerzy kulturę picia kawy na świecie,
podkreślając jednocześnie bliskie powiązania ze sztuką. W swojej
działalności uwzględnia każdy, nawet najdrobniejszy element, który
pozwoli cieszyć się filiżanką prawdziwego espresso. Pierwsze spotkanie
ze sztuką, illy rozpoczęło zapraszając Matteo Tuna, znanego i wybitnego
włoskiego designera, do zaprojektowania filiżanki. Białe, idealnie
wyprofilowane naczynie z małym uszkiem, które wyszło spod ręki mistrza
stało się od tego momentu synonimem wysmakowanego gustu.
Mateo Tuna całkiem nieświadomie, dał początek, jednej z
najciekawszych kolekcji ostatnich lat. Co roku bowiem, filiżanki illy
proponowane są w nowych wersjach, zdobionych przez prace najbardziej
znanych i cenionych artystów oraz projektantów. Nie sposób wymienić
wszystkich twórców, którzy współpracowali z illy, ale można przywołać
kilka nazwisk, by mieć pogląd, jak wielokulturowe i ponadczasowe
wartości wyznaje koncern illy. Ekskluzywne serie dekoracyjnych
filiżanek tworzyli między innymi: młody, uznany architekt Rufus Willis,
czołowy przedstawiciel arte povera Jannis Kounelli, ceniony rzeźbiarz i
rysownik Jan Fabre, wybitny fotograf Sebastiao Salgado oraz kultowy
twórca pop – artu James Rosenquist. Tym razem illy zrobiło ukłon w
stronę X muzy. Współpraca z nieszablonowym, szalenie barwnym i
skandalizującym hiszpańskim reżyserem Pedro Almodovarem, po raz kolejny
daje dowód, jak otwarta na współczesną sztukę jest illycaffe.
Kino Pedro Almodovara to za każdym razem historie opowiedziane
wielowymiarowo, na kilku płaszczyznach. To fascynujące postaci,
odważnie poprowadzone przez reżysera - wizjonera. Bliskie są mu tematy
przemian społecznych, problemy przemocy i wyobcowania jednostki, ale
przede wszystkim najlepiej zna się na emocjach i uczuciach kobiet. To
właśnie kobiety, stały się dla Almodovara najbardziej inspirującym
tematem twórczości. Najnowsza limitowana edycja filiżanek illy jest
prawdziwym hołdem złożonym wybitnemu hiszpańskiemu reżyserowi. Każda z
sześciu małych filiżanek ozdobiona jest reprodukcją plakatu, który
podczas premiery promował film.
Sześć tytułów, sześć filiżanek, sześć doskonale skrojonych
projektów. Dla znawców filmografii Almodovara tytuły powiedzą wszystko.
W zestawie znajdziemy filiżanki ozdobione grafiką z takich filmów jak:
„Kwiat mojego sekretu”, „Złe wychowanie”, „Wysokie obcasy”, „Zwiąż
mnie”, „Volver” oraz „Kobiety na skraju załamania nerwowego”. Dla
tych, którzy nie spotkali się jeszcze z filmografią Almodovara (chociaż
to mało prawdopodobne) nowa kolekcja filiżanek illy z pewnością okaże
się impulsem do poznania twórczości tego znakomitego reżysera.
Zestaw sześciu filiżanek Almodovara kosztuje około 350zł.
Istnieje też możliwość zakupu pojedynczej filiżanki w cenie około 130zł.