salon   sypialnia   pokój dziecięcy   kuchnia   łazienka   dekoracje   wnętrza   dodatkowe wyposażenie   rtv⁄agd  
Autor:  Dodano: 2013-11-22

Dom i firma w jednym? To rozwiązanie ma wiele zalet!


Mniejsze koszty i oszczędność czasu to podstawowe zalety wynikające z wydzielenia części domu mieszkalnego na lokal użytkowy. Ci, którzy prowadzą działalność gospodarczą coraz chętniej korzystają z takiego rozwiązania. Czy warto? O czym należy pamiętać w takiej sytuacji?



Idealny duet


Połączenie siedziby swej firmy z domem mieszkalnym niesie ze sobą wiele korzyści. To oszczędność czasu, gdyż odpadają codzienne problemy z dojazdem to pracy. To możliwość obniżenia kosztów związanych z prowadzeniem działalności, gdyż nie trzeba wydawać pieniędzy na wynajem lokalu firmowego. Co ważne, spędzając czas w pracy można pilnować i domu, i tego, co się w nim dzieje. To zaleta dla tych, którzy chcą pogodzić życie zawodowe z wypełnianiem rodzinnych obowiązków i opieką nad dziećmi. Firma i dom pod jednym dachem to rozwiązanie atrakcyjne, oszczędne i wygodne, które już dawno zostało docenione przez wielu polskich przedsiębiorców.


Jak połączyć miejsce pracy z domem?


Projekty domów piętrowych połączonych z lokalem usługowo – handlowym są dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą prowadzić intensywne życie zawodowe, a jednocześnie przebywać blisko rodziny. W przypadku domów piętrowych znacznie najłatwiej jest wyznaczyć granicę pomiędzy lokalem użytkowym a częścią mieszkalną.  Wielu wspaniałych pomysłów może dostarczyć Murator, na którego stronie można znaleźć wiele ciekawych pomysłów na połączenie lokalu gospodarczego ze swym mieszkaniem. Własny sklep, mały salon fryzjerski czy apteka– pomysłów na praktyczne zagospodarowanie części domu jest wiele. Ważne, by część usługowa zapewniała dobre warunki do pracy i przyjmowania klientów, tworząc jednocześnie spójną całość z częścią mieszkalną.


O jakich formalnościach warto pamiętać?


Jeśli chcemy wydzielić część domu jako lokal użytkowy, musimy o tym pomyśleć już na etapie jego projektowania. Dlaczego? Bo formalności związanych z lokalem użytkowym jest znacznie więcej. Co ważne – każda część budynku musi uzyskać stosowną zgodę na budowę, przy czym lokal użytkowy musi spełnić szereg określonych prawem warunków.  W zależności od tego, jakie usługi będą świadczone w wyodrębnionej części lokalu, musimy uwzględnić związane z nimi przepisy. Ważne są tu przepisy przeciwpożarowe, sanitarne oraz te, które dotyczą bezpieczeństwa i higieny pracy. Znacznie mniej rygorystyczne przepisy dotyczą tych, którzy chcą w swym lokalu prowadzić działalność biurową. Więcej formalności czeka tych, którzy chcą prowadzić sklep, agencję pocztową, gabinet lekarski lub aptekę. Tu, oprócz przepisów budowlanych i sanitarnych, obowiązuje również    Rozporządzenie Ministra Zdrowia. Uwzględniając te czynniki na etapie projektu, można zatem w porę przystosować lokal i uniknąć przykrych niespodzianek w przyszłości. 














© 2004 - 2024 Herbert Grossfuss Media

Kontakt Tagi